EMG ( Elektronöromiyografi – Elektromiyografi )

EMG nedir ?

EMG  ( Elektronöromiyografi – Elektromiyografi ), sinir (kök, pleksus, periferik sinir) yapıları ve kaslarla ilgili hastalıkların tanılarını koymak için kullanılan ve özel bir cihaz yardımı ile gerçekleştirilen bir tanı yöntemidir.

EMG Nasıl Yapılır ?

EMG incelemesi iki aşamada gerçekleştirilir.

I) İlk aşamada sinir yapılarının iletip iletmediğine bakılır ki buna sinir ileti çalışması denilir. Düşük voltajlı ve çok kısa süreli elektriksel uyarımlar verilerek gerçekleştirilir.

II) İkinci aşamada kaslara iğne batırılarak sinir hasarına ilişkin kaslarda meydana gelen problemler veya kasların doğrudan kendisinde olan problemler tespit edilmeye çalışılır ki buna iğne EMG si denilir.

EMG hangi hastalıkların tanısında yardımcıdır ?

1. Bel ve boyun fıtıkları
  2. Sinir zedelenmeleri ve kesileri
  3. Tuzak nöropatileri (Karpal tünel sendromu, Dirsekte ulnar sinir sıkışmaları, Düşük el, Düşük ayak)
  4. Siyatik sinir zedelenmesi
  5. Torasik outlet sendromu
  6. Pleksopatiler
  7. Motor nöron hastalığı
  8. Poliomyelit
  9. Polinöropati (Diyabete, Üre yükselmesine v.b. bağlı)
  10. Guillian Barre Sendromu
  11. Kronik enflamatuvar demyelinizan polinöropati
  12. Kas hatalıkları (Myopatiler, Kas distrofileri, Myozitler)
  13. Sinir kas kavşağı hastalıkları (Myasteni, Lambert Eaten Sendromu, Botulinum zehirlenmesi)

EMG çekimini hangi doktorlar yapabilir ?

EMG çekimleri bu konuda yetkinliği olan (yan dal uzmanlığı veya sertifikası olan) nöroloji uzmanları tarafından gerçekleştirilir.

Bazı hastanelerde EMG testlerinin bir bölümü teknisyenler tarafından gerçekleştirilmektedir. EMG çok dinamik bir test olup tetkik esnasında bazen farklı şeylere bakmak gerekebilir. Bu nedenle başında doktor olmadan teknisyenin EMG çekimi yapması son derece sakıncalıdır.

By | 2018-02-24T16:13:25+00:00 Şubat 3rd, 2018|Blog, Genel|Yorum yok